MOL csapat Kajak Blog

Kozák Danuta: Minden sikeremnek örültem, de soha nem akartam ennyivel megelégedni

2013.07.27. 15:40 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

kozak_valogato_2013.jpgAz elmúlt hétvégén a kajakosok és kenusok idei második, Szegeden zajló válogatóversenyén több szám is azon versenyzők sikerét hozta, akik a májusi első fordulóban nyertek. A kétszeres olimpiai bajnok Kozák Danuta most sem hagyott kétséget, hogy itthon jelenleg egyeduralkodó a női kajak egyes 500 méteres számában.

Az Újpest klasszisa remek versenyzéssel diadalmaskodott a második helyen célba érő Fazekas-Zur Krisztina és a harmadik Vad Ninetta előtt, ezzel eldőlt, hogy ő képviseli Magyarországot az év fő versenyén az augusztus 29. és szeptember 1. között megrendezésre kerülő duisburgi világbajnokságon.

Danuta emellett természetesen tagja lesz a négyesnek, mellyel tavaly olimpiát, idén pedig Európa-bajnokságot nyert. „Ez nem zavar be a felkészülésbe, hiszen mindig arra a számra kell készülnöm, amiben kijutok az adott világversenyre” – mondta Danuta arról, mennyire befolyásolja a további felkészülését, hogy milyen számban indul a vb-n.

Úgy véli a világbajnokságon a legnagyobb ellenfelei a már szerb színekben induló Benedek Dalma, az új-zélandi Lisa Carrington no és persze a német Katrin Wagner lehetnek. Danuta a júniusi Eb-n második lett Benedek mögött.

„A 2009-es kanadai világbajnokság volt számomra a legemlékezetesebb, hiszen ott szereztem meg életem első arany érmét, majd a rákövetkező napon a másodikat. De azért is emlékezetes számomra, mert nagyon szép helyen voltunk” – emlékezett vissza a négy évvel ezelőtti Dartmouthban megrendezett vb-re, ahol Szabó Gabriellával 500 méter párosban, míg Janics Natasával, Kovács Katalinnal és Benedek Dalmával a női négyes tagjaként állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

Danutáról egyébként a sportnapilap egyik számában két korábbi klasszis, Szabó Szilvia és Bóta Kinga is úgy mesélt, hogy már nagyon fiatalon látszott rajta mennyire elszánt és céltudatos.

„Olvastam én is a velük készített interjút, és nagyon jól estek a szavaik. Az akkori edzőm Simon Miklós biztatott, hogy tanuljam el tőlük a jó dolgokat, de amúgy sem kellett sokat nógatni e téren, mert nagyon kíváncsi voltam rájuk. Hiszen ők akkor már igazi élversenyzők voltak és én nagyon szívesen hallgattam meg az ő véleményeiket, emlékeiket és vicces anekdotáikat. Szívesen tanultam tőlük” – emlékezett Danuta azokra az időre, amikor még ő leste a „nagyokat”.

„Ott, akkor minden egyes versenyemen elért sikeremnek nagyon örültem, de soha nem akartam ennyivel megelégedni. Igazából a londoni olimpiai négyes döntő és másnap az egyes megnyerése után éreztem, hogy ez valami más” – mondta arról, mi volt az első olyan eredménye, amikor ő is úgy érezte, nem csak egy versenyző a kajakosok között. 

„Igazából semmivel nem változna az életem, de szép megkoronázása lenne az évnek, ha sikerülne nyerni a vb-n. Nagyon boldog lennék tőle, de az életem nem változna meg” – mondta arról, hogy a tavalyi fantasztikus sikerek után idén mennyire változna az élete 1-2 újabb világbajnoki címmel vagy éremmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-kajak.blog.hu/api/trackback/id/tr565428285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása