MOL csapat Kajak Blog

Kozák Danuta: Erre abszolút nem számítottam!

2013.09.03. 10:46 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

kozak_valogato2_2013.jpgKozák Danuta úgy fogalmazott az év első felében, szeretné a csúcsformáját a világbajnokságra időzíteni. Ez annyira sikerült neki, hogy mindhárom számban, melyben elindult a hétvégi Duisburgi vb-n, világbajnoki címet szerzett. Az Újpest kiválósága a női K-1 500 méteren, a női négyes tagjaként és a 4x200 méteres váltóban is a legjobbnak bizonyult.

„Erre abszolút nem számítottam. Igazából egy aranynak is nagyon örültem volna, kettő még boldogabbá tett volna, így viszont határtalanul boldog vagyok” – mondta Kozák, aki németországi teljesítményének köszönhetően immár nyolcszoros világbajnoknak mondhatja magát.

Elárulta, mindegyik közel áll a szívéhez, de talán az egyes miatt a legboldogabb, hiszen a „királyszámban” még nem sikerült világbajnoki címet szereznie. Elmondta, a váltóval voltak kételyei, nem tudta beleképzelni, hogy ez sikerüljön, hiszen a váltóra nem is jutott nagyon idő felkészülni.

„Soha nem nyertem még három aranyat egy világversenyen. Két éve ugyan négy számban is indultam, de „csak” két aranyat sikerült szereznem. Még most sem nagyon hiszem el, hogy sikerült’ – mondta a kétszeres olimpiai bajnok, aki azt is elárulta, több szám nem is fért volna bele a repertoárjába, hiszen nem talált volna időt, hogy még valami beleférjen az felkészülésébe.

Benedek Dalma kiesését sajnálatosnak vélte, úgy érzi ez egy olyan hiba, mint ha a kajakos elfelejtené kivinni a lapátját a rajthoz, ezen a szinten egy kicsit érthetetlen. 

„Ment, ment, aztán egyszer csak elfogyott Wagner. Én viszont úgy éreztem, ez a győzelem nem lehet az övé, nincs azaz isten, hogy én elveszítsem az egyest” – emlékezett vissza az egyes döntőjére, melyben fantasztikus hajrával utasította maga mögé a németek kitűnőségét, akit egyébként egy hihetetlen szimpatikus sportolónak tart.

„Ahogy beszél és viselkedik, nagyon szimpatikus számomra. Vannak olyanok, akik nem őszinték, amikor gratulálnak, de ezt szerintem embere válogatja. Ő viszont mindig roppant kedves, ha legyőzöm, akkor is” – mondta a németről a kétszeres olimpiai bajnok.

Elárulta, a futama előtt hatalmas lökést adott neki, hogy Medveczky Erika megnyerte az 1000 méteres távot. Ráadásul ő is ugyanazon a hármas pályán indulhatott, ahol nem sokkal korában Medveczky világbajnok lett. Danuta úgy érzi, amióta külön edz, jobban tud örülni mások sikerének is.

Ezúttal jobban izgultam a négyes előtt, mint az olimpián, most nem nyugtatott meg annyira a lányok jelenléte és az, hogy nekem már volt egy aranyam, valamiért most sokkal idegesebb voltam. A futam közepén volt egy holtpont, de szerencsére pont akkor indítottunk egy hajrát, így az eltereltre a figyelmemet arról, hogy esetleg elkezdjek pánikolni” – mondta az immár nyolcszoros világbajnok klasszis.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-kajak.blog.hu/api/trackback/id/tr885493137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása