MOL csapat Kajak Blog

Kozák Danuta: Nem hiszem, hogy sokat változtam volna

2013.08.17. 10:34 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

kozák_300x300_mti.jpgAlig két hét múlva kezdődik a kajak-kenusok számára idei év fő versenye az augusztus 29. és szeptember 1. között megrendezésre kerülő duisburgi világbajnokság. Ezen Kozák Danuta 500 méter egyesben és a női négyes tagjaként áll rajthoz. Tegyük hozzá, mindkét számban esélyesként. Ezt nem csak az mondatja velünk, hogy mindkét számban olimpiai bajnok, de klasszisa alapján is esélyese ezeknek a számoknak.

Danuta egyébként „ünnepelhetett” ezekben a napokban, hiszen éppen egy éve nyerte meg mindkét olimpiai bajnoki címét. Ezekből azonban csak a négyes fináléját nézte vissza és ezúttal sem talált benne „hibát”.

„Nem keresgéltem hibákat egyszerűen csak élveztem, és próbáltam felidézni azokat az érzéseket, amit a hajóban éreztem a futam előtt, alatt és után” – mondta az Újpest klasszisa, aki elárulta, még egy év távlatából is rengeteg emlék megrohanja, amikor az olimpiára gondol.

„Az óriási feszültséggel teli pillanatoktól, az örömmel teli mámoros ölelkezésig mindent éreztem akkor és most is, ha visszagondolok rá” elevenítette fel londoni emlékeit az ötkarikás játékok egyetlen kétszeres magyar aranyérmese.

Ugyanakkor az egy évvel ezelőtti sikerek nem jelentenek számára külön „doppingot” a vb előtt. „Nem érzem, hogy doppingolna. Nagyon külön tudom választani az ezeket. Tisztában vagyok vele, hogy idén már olimpiai bajnok vagyok, de ettől még nem akasztanak senki nyakába érmet, ezért ugyan úgy meg kell dolgozni a sikerért” – mondta a rá jellemző profi mentalitással. Ugyanakkor elismeri, a mai napig nagyon jó érzés azt hallani, olvasni magáról ilyen fiatalon, hogy kétszeres olimpiai bajnok.

A válogatók után úgy nyilatkozott, hogy végre megnyugodott, eddig azonban nem árulta el, hogy miért izgult. „Szerettem volna nyerni, és ez a vágy okozott bennem talán kicsit túlzott feszültséget. Illetve elég kemény edzéseket csináltunk abban az időben és nem nagyon tudtam magam kipihenni mentálisan” – árulta el a titkát.

Danuta az olimpia előtt is elmondta, a versenyek előtt mindig izgul, de ez a rajt pillanatában elmúlik és onnantól csak a versenyre koncentrál. Ez látható is, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan idén is ő volt a legjobb a válogatón, az olimpián pedig fölényesen diadalmaskodott az 500-as döntőben.

„Nem hiszem, hogy sokat változtam volna, vagy ha igen ezt nem lehet így definiálni hogy 2012 vagy 2013-as Danuta. Ami biztos változott a tavalyi év óta, azok az elmúlt évben megszerzett élmények és tapasztalatok eredményei” – mondta arra a kérdésre, hogy mennyivel másabb a 2013-as Kozák Danuta a 2012-es-nél.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-kajak.blog.hu/api/trackback/id/tr675464069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása